En dag i taget

Idag känns det mest tomt.

Träffat mina omtänksamma och underbara kollegor och vänner och även mina förstående och bästa chefer på Blingo. Så tråkigt att så många av er bor för långt borta, jag menar, Vårgårda och Kalix, kom igen, kom till storstan tjejer. 😉

Hittade lite ork i eftermiddags och började rensa i röran här hemma. Imorgon drar vår nya vardag igång. Agnes till förskolan, jag och Malte en sväng till hans avdelning. Imorgon date med sjukgymnasten M.

Malte lite bekymrad över sitt hår. Varför lossnar det? När kommer det tillbaka? Kommer han att frysa om huvudet? Och jag antar att jag kommer att vänja mig men just nu känns det riktigt svårt med de tomma fläckarna. Det ramlar av i drivor nu.

Samtal från läkare N ikväll. Neddragningar av det ena smärtstillande (klonidin). Skönt! Hoppas han inte får ont igen. Om det fungerar ska vi även dra ner på Alvedonet. Ska bli intressant att se vad som händer nu när vi slutar helt med Betapreden också. Försvinner aptiten? Deppar han ihop? Han har varit nästan speedad i några dagar nu.

Agnes gillade förresten sitt nypimpade rum men hon vill att någon av oss skulle sova hos henne. Hon sover där själv nu men jag gissar att jag får flytta dit när hon vaknar. Uffe sover hos Malte. Vi är rädda att M ska glömma bort sig om han vaknar på natten och börja röra sig för mycket utan korsetten.

Nu känner jag mig mest trött, trött, trött. En fot framför den andra. En dag i taget.

8 thoughts on “En dag i taget

  1. Ett steg i taget…. Det finns ett slut på det Helena även om det känns som lång väg dit just nu med många frågor och inga svar….. Men en dag så kommer allt att vara bra och som vanligt igen! Finns inga alternativ utan små små små steg och Malte kommer att bli frisk. Han är en kämpe och en krigare, ni är starka och ger honom kraft & energi!
    Vi följer er varje dag och Tilde vill alltid läsa vad som har hänt!
    Vila är viktigt! Fyll på med ny energi av vänner och bekanta, ta hand om er och varandra!
    Allt kommer att bli bra!

    Kram T

  2. skickar strykekramar till dig fina fina Helena. Kommer att sakna dig i höst och kommer att följa er resa. Hoppas att Agnes gillade sitt fina rum. Skönt att ni har vänner nära som stöttar och tar med henne på roligheter. Kram

  3. Så mycket att smälta och att komma hem och ner i varv. Nu är det tungt Helena. Inga krav på er själva nu, bara överleva och låta dagarna passera. Varje dag är en dag närmare en frisk Malte. Stora kramar M

  4. Det skär i mig att läsa om er resa med lille Malte. Men det känns ändå positivt att han kan få minska ner på doserna av smärtstillande, och att ni får vara hemma i er egen miljö. Kram på er alla fyra!

  5. Klart att du är trött, att NI är trötta.
    En fot framför den andra…..ett steg i taget det är allt som behövs. Tänk på att hushålla med din energi….försök inte vara ”duktig” nu, utan vila och ta det lungt i den mån du kan.
    Varmaste energi-kramar till er alla!

  6. Helena! Det gör ont i mig att läsa det du skriver om. Men er smärta är förstås ännu större. Lilla Maltes funderingar om håret…..frågetecken kring vad som hände vid ändringar av medicindoser och mycket, mycket mer.

    Jag tycker att din strategi ”en dag i taget” är så himla sund. Jag hoppas att ni får/tar er tid att återhämta krafter.

    Tusen och åter tiden Styrkekramar till er!

    Ps. Kul att Agnes gillade rummet Ds.

  7. Ja, du är för långt bort 😥 kanske ska flytta till storstaden 😉
    Jobbigt att krama dig genom internet hela tiden så tur att jag fick träffa dig i söndags…men en alldeles för kort stund. Men du vet var jag finns…..kramar!!

  8. Här kommer en rad även från mig som inte egentligen har så mycket att skriva förutom att jag tänker på dig och att en dag i taget verkar vara den bästa strategin. Kram och en massa lycka-till-i-er-nya-vardags-tankar!

Kommentera

